Ekonomi

DeFacto, Cumhuriyetin 100. yılında 100 ülkede olacak

5 kıta 93 ülkede 500’ü aşkın mağazası ve e-ticaret kanalıyla 2022’de yüzde 100’ün üzerinde büyüyen DeFacto, Cumhuriyetin 100. yılında 100 ülkede fiziksel ve dijital varlığa sahip olacak.

DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, DeFacto tarafından yapılan açıklamada, markanın yeni mağaza yatırımlarına ve online operasyonlara yöneldiği 2022 yılında satışlardaki yabancı payının yüzde 50’ye ulaştığını belirtti.

Yurt dışı mağazaları hakkında bilgi veren Ateş, e-ticaret kanalındaki yatırımlarına devam ederek online satışların toplam ciro içindeki payını yüzde 50’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

Önümüzdeki yıl yeniden ihracat rekoru kırmayı hedeflediklerini söyleyen Ateş, 2027’de ihracatın ciro içindeki payını yüzde 70’e çıkarırken bulundukları ülke sayısını 180’e çıkaracaklarını söyledi.

Ateş, “Bu yıl yüzde 100 büyüyerek küreselleşme hedeflerimize emin adımlarla ilerlediğimizi kanıtladık. 2023 büyüme hamlemizin ivmesini daha da artırdığımız bir yıl olacak ve büyümeye devam edeceğiz.” Yeni yılda sıçramalar ve sıçramalar.” değerlendirmesini yaptı.

Omnichannel satış kanalları sayesinde DeFacto modasının tüm dünyayı sardığını belirten İhsan Ateş, şöyle devam etti:

“Avrupa’nın çok uluslu e-ticaret sitesi Zalando ile yaptığımız güçlü işbirliği sayesinde Avrupa’nın en aktif 12 pazarında hizmet vermeye başladık ve en yüksek büyümeyi yakalayarak başarı hikayesi yazan moda markalarından biri olduk. Hybrid DeFacto.com İngiltere’de “Bir kadro oluşturduk ve ABD’de Amazon’da satış yapmaya başladık. E-ticaret ve online kanallardaki tecrübemiz sayesinde fiziksel olarak var olmadığımız ama içinde olmak istediğimiz pazarlarda online olarak hızla yer alabilecek tecrübeye sahibiz.”

“2023’te ‘minimalizm’ odak noktamız olacak”

DeFacto’nun 2023 stratejisinin merkezinde “minimalizm”in yer alacağını ve bu stratejinin çıkış noktasının “müşteriyi kendine aşık etme” vizyonu olduğunu dile getiren Ateş, “Daha az finansman harcayarak verimliliğimizi sağlarken, insan kaynağı ve zaman, çalışmalarımızda ve tahsilatlarımızda aynı verimliliği yakalayacağız.

Minimalist moda anlayışımızla tasarladığımız, optimum çeşitlilik ve detaylara sahip, zamansız ve uzun ömürlü çalışmalarımızla, müşterilerimizin kafasını karıştırmadan, satın alma kararlarını kolaylaştırarak, müşterilerimizin ihtiyaçları kadar satın almalarını teşvik edeceğiz. Markaların bu kararı alması zor olsa da DeFacto olarak çocuklarımız ve gelecek nesiller için bu adımı atmakla sorumluyuz.”

Ateş, geleceği görerek 10 yıl önce kurdukları DeFacto Teknoloji sayesinde kendi teknolojilerini ürettiklerini vurgulayarak şu görüşleri dile getirdi:

“10 yıl önce kurduğumuz DeFacto Teknoloji’de 300 kişilik geliştirici ekibimizle ürünleri yapay zeka ile yönetebiliyoruz. Müşterilerimizi yakından tanıyoruz ve büyük veriyi analiz ederek kişiye özel kampanyalar oluşturabiliyoruz. DeFacto mağazası bugün neredeyse herkesin cebinde. , ve bu uygulama sayesinde müşterilerimize her zaman, her yerde müşterilerimize sunabiliyoruz.7/24 alışveriş keyfini sunuyoruz.Müşterilerimizin alışveriş yolculuğunu iyi okuyarak onları şaşırtan ve hayran bırakan yenilikler yaratıyoruz. markamıza sevgiler.

Modaya bakışımız ‘Figital’. Bu bakış açısıyla online ve fiziksel mecralar arasındaki sınırları kaldırıyoruz. RFID teknolojisi ile donatılmış akıllı mağazalarımızda sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve robotik teknolojilerden faydalanıyoruz. Müşterilerimiz bir ürünü beğendiklerinde ‘akıllı ayna’ üzerinde kombin olarak görme imkanına sahip olurlar. Türkiye’de perakende segmentinde bir ilk olan DFPOS uygulamamız sayesinde müşterilerimiz mağazamızın her yerini kullanarak alışverişlerini tamamlayabiliyorlar.”

Ateş, yeni yılın ilk çeyreğinde metaverse’e güçlü bir giriş yapacaklarını ve bu sayede müşterileriyle etkileşime girebilecekleri farklı bir platformda olacaklarını belirtti.

DeFacto’nun tüm Ar-Ge çalışmalarının 2050 hedefi olan “iklim pozitif” bir marka olarak planlandığını vurgulayan İhsan Ateş, “Benimsediğimiz maliyetle çevreye duyarlı ve sürdürülebilir üretim yapmak en değerli gündemlerimizden biri. DeFacto Life çatısı altındaki Apple Leather koleksiyonu, moda bölümünde yer alan vegan deri kullanımının öncü uygulamalarından biridir.

Bitkisel vegan deri üretimi için Ar-Ge çalışmalarımızda değerli bir noktaya geldik. Gelecek yıl bu koleksiyon daha da genişleyecek ve 2030 yılına kadar koleksiyonlarımızın yüzde 90’ının sürdürülebilir olmasını sağlayacak yenilikler geliştiriyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu