Yaşam

Filmlerin dijital platformlarda gösterime girmesi ne anlama geliyor?

Dijital sinema platformlarının yaygınlaşmasıyla birlikte sinemaya olan ilgi de azaldı. Her geçen gün sayısı artan ve seyirciye sınırsız imkanlar sunan “yeni sinema” olan dijital platformlara her geçen gün yenileri eklenmektedir. Öte yandan vizyona girmesi beklenirken son dönemde dijital ortamda yayınlanan sinema salonları da artmaya başladı.

Bu sinemalara birçok örnek verebiliriz ama önemli olan seyircinin ne talep ettiği ve ne izlemek istediğidir. Sinemaseverlerin yakından takip ettiği sinemalar artık sinema salonlarında gösterilmiyor. Bunun yerine dijital mekanlarla yapılan anlaşmalar doğrultusunda sinemalar seyirciyle burada buluşuyor.

“Filmim izlenmeyecek” endişesi

Bazı sinema eleştirmenlerine göre yönetmenler filmlerini sinema salonlarına koymazlar. “Filmim izlenmiyor, kimse gitmiyor” aklı yatıyor. Yönetmenlerin bu telaşı sinemanın kalitesiyle alakalı olsa da asıl sorun bilet fiyatlarının yüksek olması ve insanların sinemaya gidecek vakit bulamamasıdır.

Aşağıdaki rakamlar insanların neden sinemaya gitmediğini özetliyor…

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayınlanan “Sinema ve Tiyatro İstatistikleri 2019” bültenine göre ülke genelinde sinemasever sayısı bir önceki yıla göre yüzde 12,8 azalarak 56 milyon 479 bin 209 oldu.

Sinema salonu sayısında azalma

2019 yılında yerli sinema seyirci sayısı yüzde 17,5 azalarak 32 milyon 331 bin 764 kişi olurken, yabancı sinema seyirci sayısı yüzde 5,6 azalarak 24 milyon 147 bin 445 kişi oldu.

Yine TÜİK verilerine göre 2018’de 2 bin 858 olan sinema salonu sayısı, 2019’da yüzde 1,1 azalarak 2 bin 826 oldu.  

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu